جبهه فکری انقلاب اسلامی

امام به ما آموخت انتظار در مبارزه هست. سید شهیدان اهل قلم

جبهه فکری انقلاب اسلامی

امام به ما آموخت انتظار در مبارزه هست. سید شهیدان اهل قلم

جبهه فکری انقلاب اسلامی

پایگاه اطلاع رسانی واحد جهاد علمی بسیج دانشجویی دانشگاه امام صادق علیه السلام

پیام های کوتاه

۵ مطلب در مهر ۱۳۹۲ ثبت شده است

     هستی شناسی اومانیستی و هستی شناسی اسلامی- قرآنی- عرفانی دارای تفاوت هایی مبنایی هستند که بررسی تطبیقی آن ها ما را در شناخت دقیق تر این دو نوع از هستی شناسی یاری خواهد کرد. محوریت هستی شناسی اسلامی یا به تعبیر دقیق تر عالم شناسی بحث تجلی است.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۲ مهر ۹۲ ، ۰۷:۰۰
افسر جنگ نرم

     این متن به معرفی مارتین هایدگر (1976-1889) بزرگ­ترین فیلسوف اگزیستانس می پردازد. وی معتقد است سوبژکتویسم و اومانیسم حاکم در غرب امروزی باعث دوری دازاین از حقیقت شده است.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۰ مهر ۹۲ ، ۰۰:۲۷
افسر جنگ نرم

... وقتی انسان به خودش نگاه می کند، تنها خودش را می بیند و هیچ چیز دیگری را نمی بیند. تنها انسان هست و مجموعه ای از جسم و نیازهای جسمانی مانند خوراک، پوشاک، مسکن، خواب و هر آنچه جسم اقتضا می کند. این انسان، عالی ترین فکری که می تواند بکند، فکر علمی است. پوزیتیویسم یعنی افرادی که مثبت فکر می کنند و به همین دلیل به پوزیتیویسم، فلسفه اثباتی می گویند. این افراد مثبت فکر می کنند. اما در مورد اینکه مثبت به چه معناست...

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۶ مهر ۹۲ ، ۱۱:۱۰
افسر جنگ نرم

     ... و در جایی دیگر می گوید: «اقامه حکومت اسلامی از اقامه نماز و روزه هم ضرورت و وجوبش بیشتر است چون اجرای تمام احکام نورانی اسلام متوقف بر اقامه حکومت است.»

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۳ مهر ۹۲ ، ۱۷:۴۱
افسر جنگ نرم

     بسیارى از صاحب‏نظران و پژوهشگران، معتقدند که انقلاب اسلامى ایران یکى از عوامل مهم و تأثیرگذار در پیشبرد روند بیدارى و آگاهى مسلمانان و افزایش فعالیتهاى مؤثر اسلامى در جوامع مسلمانان بوده است. از این رو، مقاله حاضر مى‏ کوشد، به برخى از این آثار اشاره کند.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۸ مهر ۹۲ ، ۲۰:۲۵
افسر جنگ نرم