جبهه فکری انقلاب اسلامی

امام به ما آموخت انتظار در مبارزه هست. سید شهیدان اهل قلم

جبهه فکری انقلاب اسلامی

امام به ما آموخت انتظار در مبارزه هست. سید شهیدان اهل قلم

جبهه فکری انقلاب اسلامی

پایگاه اطلاع رسانی واحد جهاد علمی بسیج دانشجویی دانشگاه امام صادق علیه السلام

پیام های کوتاه

چرا غرب شناسی...

يكشنبه, ۲۶ آذر ۱۳۹۱، ۰۷:۳۹ ب.ظ


 

آنچه در ذیل می آید تنهاو تنها مقدمه ای بر چرایی غرب شناسی می باشد .

داعیه انقلاب اسلامی چیزی جز برانداختن ساختارها و نظام های عقیدتی و سیاسی کفر جهانی بر پایه تفکر نجات بخش اسلام ناب محمدی (ص) در سراسر جهان نمی باشد .آنچه که در این میان ، شایان توجه است فقدان ارائه تحلیلی همه جانبه ، عمیق و بی خدشه توسط ما در مورد ماهیت استکباری سران تمدن حاکم بر بشریت است و لذا بسیار  می شود که با تحلیل های سطحی فریب می خوریم و از شناخت واقعی دشمنان خود عاجز می مانیم .از طرفی شناخت ابعاد پنهان و پیدای غرب ، مصداق حقیقی بصیرت یابی است چرا که به معنای واقعی ، چشم را بر راه پر پیچ و خم و ناگوار حیات در دنیای معاصر که آغشته و مشحون از ارزش های غربی است باز می کند . " العالِم علی غیر بصیره کالسائِر علی غیر طریق لا یزیده سرعه السَیر اِلا بُعداً " بنابراین یک شناخت جامع از تمدن عالمگیر غرب ، لازم به نظر می رسد ، بایستی بدانیم برنامه حال و آینده غرب چیست ؟ جریان شیطنت ابلیس چه مسیری را طی کرده تا توانسته است یک تمدن بر مبنای شهوت و هواپرستی بنا کند ؟ جوهره تمدن غرب چیست ؟ چهره های مختلف آن کدامند ؟ ماهیت حقیقی آن چگونه در مدنیت ، اقتصاد، مدیریت ، مناسبات ، ساختارها ،رفاه،توسعه ، علم ،تکنولوژی و همه ابعاد ریشه دوانده است ؟

افشاگری علیه ابلیس از ضروریات پیروزی کلمه توحید است چون حربه شیطان ، تزئین است " لَاُزَیِّنَنَّ لهم فی الارض و لَاُغْوِیَنَّهم اجمعین "(سوره حجر_ 39) و این افشاگری هم جز با شناخت دقیق و قاعده مند ، ممکن نیست . روح شیطانی و اغواگری ، ضلالت و تاریکی ، تنزل انسان تا حد چهارپایان ، نفی حیات انسانی و استکبار انسان بر خدای متعال باید شناسایی و افشا گرددو نتایج و لوازم آن یعنی استضعاف و تحقیر بشر و استثمار و استعمار آنان برملا گردد .



موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۱/۰۹/۲۶
افسر جنگ نرم

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی